


Polityka reklamacji i zwrotów obowiązująca od 25 Grudnia 2014 roku
W codziennej obsłudze naszych klientów wszystkich klientów (gabinety lekarskie, szpitale, profesjonaliści medyczni wykonujący działalność gospodarczą, firmy farmaceutyczne, sprzedawcy sprzętu medycznego) kierujemy się najwyższymi standardami obsługi, których nadrzędną wytyczną jest zadowolenie użytkownika.
Jeśli z jakichkolwiek przyczyn dostarczony towar nie spełnia oczekiwań powyższych przyjmujemy jego zwrot, lub reklamacje.
Reklamacje i zwroty towarów
Reklamacje
Wszystkie towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i posiadają gwarancję jakości producenta.
Jeżeli po otrzymaniu towaru Klient znajdzie w nim wady może skorzystać z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u producenta produktu lub we wskazanych serwisach (dotyczy produktów objętych gwarancją producenta).
Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. W takim przypadku Klient powinien odesłać towar na adres sklepu:
PZL Cezal Lublin Sp z o.o., 20-147 Lublin, Al. Spółdzielczości Pracy 38.
Do odsyłanego towaru prosimy dołączyć dokument sprzedaży. Oraz napisać nam maila ze szczegółami zwrotu.
Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 30 dni od daty otrzymania przez Sklep przesyłki z reklamowanym towarem.
W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru) Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru.
Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego pokrywa Sklep. Towar zwracany jest natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
Zwroty
Jeżeli od daty odbioru towaru upłynęło nie więcej niż 14 dni oraz produkt nie podlega wyjątkom odstąpienia od umowy wynikających z Ustawy o Prawa Konsumenta z dnia 30.05.2014r., należy zgłosić chęć odstąpienia od umowy ma formularzu ( propozycja formularza ) a następnie w terminie 14 dni od przesłania zgłoszenia wysłać towar na własny koszt na adres podany na fakturze jako „adres oddziału” widniejący po lewej stronie u góry faktury. Zwroty towarów przesyłanych "za pobraniem" nie będą odbierane.
Wraz z towarem należy odesłać dokument zakupu, bądź jego kopie oraz wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Jeżeli zamówienie było opłacone kurierowi (za pobraniem) prosimy również o podanie nr konta bankowego do zwrotu kwoty za towar. W przypadku płatności przelewem środki zostaną zwrócone na konto z którego została dokonana płatność za zamówienie.
Uwaga
Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy o Prawach Konsumenta:
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Ponadto zgodnie z informacjami podanymi przez UOKiK:
Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.
Przekroczenie dopuszczalnego korzystania powoduje, że sprzedawca ma prawo domagać się odszkodowania od konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy lub przywrócenie jej do stany fabrycznego.